Według przeprowadzonego w listopadzie 2021 roku badania wykonanego przez GlobeScan dla Forest Stewardship Council (FSC) konsumenci wskazują zmiany klimatu jako drugi najistotniejszy problem w skali światowej. 80% kupujących twierdzi, że oczekują od firm zapewnienia, że ich wyroby z drewna i papieru nie przyczyniają się do wylesiania.
Obawy konsumentów związane ze zrównoważonym rozwojem oraz troską o klimat naszej planety mają coraz większy wpływ na ich decyzje zakupowe. 86% konsumentów stara się nie kupować produktów, które negatywnie wpływają na różnorodność biologiczną, a około 70% z nich preferuje wyroby, które nie przyczyniają się do zmian klimatu i nie szkodzą środowisku.
To, co wpływa na decyzje przy zakupie wyrobów z drewna i co oceniają jako istotniejsze niż sama jakość produktu, to przede wszystkim ochrona roślin i zwierząt, a także pozyskiwanie surowców z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.
Źródło: pl.fsc.org
*Badanie objęło grupę 12 tys. konsumentów w Kanadzie, Chile, Kolumbii, Chinach, Niemczech, Indiach, Włoszech, Meksyku, Polsce, RPA, Korei Południowej, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i USA.